De Club

De vereniging, uitdagend en gastvrij!

Ongeveer 1.000 leden zijn verenigd in de Lochemse Golfclub. De vereniging bestaat sinds 1987. Onze leden komen uit de wijde omtrek van Lochem. We zijn een actieve club. Enthousiaste leden zetten zich in tal van commissies in voor goed en sportief golfspel. Ook zorgen zij voor een ongedwongen en gezellige sfeer, waarin iedereen zich snel thuis voelt.

Competitiegolf

De Lochemse Golfclub heeft competitiegolf hoog in het vaandel staan. Dames 1 en heren 1 spelen op hoog niveau in de Nederlandse golfcompetitie. De competitie krijgt veel aandacht in onze club, elk jaar schrijven zich ongeveer 20 teams in.

Het clubhuis

Het clubhuis is gevestigd in boerderij ‘Het Hameland’. De boerderij met bijgebouwen dateren uit 1938. In 1992 is het pand verbouwd tot clubhuis en in 2003 is het gebouw uitgebreid. Twee van onze leden, de architecten Jan Brinkman en Klaas Kuipers, maakten het ontwerp. In 2014 is het clubhuis in een modern jasje gestoken.

In het clubhuis vindt u ons secretariaat, een sfeervol restaurant met bar en open haard, een golfshop en keurig ingerichte kleed- en doucheruimten. Op het ruime terras kijkt u prachtig uit op onze baan.

Wij verzoeken u uw mobiele telefoon in het clubhuis geheel uit, of op ‘stil’ te zetten. Telefoongesprekken dienen buiten het clubhuis, het terras of speelplekken plaats te vinden. Ook rond het clubhuis vragen wij u eventuele gesprekken te voeren op een bescheiden en niet storende wijze.

Beleef de Lochemse Golfclub.