Welkom bij de
Lochemse Golfclub

Een levendige ledenclub, uitdagend en gastvrij!

Baanstatus 18 apr.

Update 16.04.2024 – 14:05 uur

Pinpositie 3 Wegens wateroverlast zijn er geen handicarts toegestaan

Baan
Qualifying
Greens
Buggie
Trolly
Tees

Baanstatus 18 apr.

Update 22.03.2024 – 09:46 uur
Baan
Qualifying
Greens
Buggie
Trolly
Tees

Broedvogel inventarisatie

Dit jaar zal door de vogelwerkgroep Noordwest Achterhoek een broedvogelinventarisatie worden gedaan. De laatste keer dat dit heeft plaatsgevonden was in 2017. Omstandigheden zoals corona en het vinden van voldoende gekwalificeerde mensen is de oorzaak dat het wat langer heeft geduurd dan de bedoeling was.

EziGolf Tourer op de Lochemse Golfclub

Wil je eens een keer samen met je flightgenoot cruisen over onze fairways in plaats van te lopen of heb je een kleine blessure waardoor het even niet gaat.

Kies de tee die bij je past

Er zijn nog veel golfers die het oude idee hebben dat er verschillende tees bestaan voor mannen en vrouwen. Of dat je als man niet van rood mag afslaan. Dit is een misverstand: iedereen kan van elke tee spelen. En wat dichter bij de hole starten levert vaak meer spelplezier op.

Water op de Lochemse

De afgelopen maanden heeft het water ons letterlijk tot aan de lippen gestaan en deze winter is onze baan ruim 75 dagen dicht geweest vanwege ‘regendagen’. Deze natte periode volgt op een aantal jaren waarin er sprake is geweest van grote droogte en extreem lage grondwaterstanden. Dit alles is geen toeval maar een gevolg van klimaatverandering. De betekenis hiervan en mogelijke gevolgen op lange termijn voor het onderhoud en beheer van onze golfbaan willen we schetsen in dit artikel.

Tee times

Wil je een keer komen golfen op de Lochemse Golfclub dan ben je van harte welkom. Wij zijn een echte ledenclub maar hebben voor onze gasten elke dag starttijden beschikbaar, vier rond 13:00 uur en vier rond 14:00 uur. Ook alle starttijden die door onze leden niet gebruikt worden vallen 48 uur van te voren vrij. Dus op de dag zelf en de volgende dag kun je nog even kijken of er starttijden vrij zijn gevallen. Middels onderstaande link kun je deze vervolgens boeken.
Staat de dag of het tijdstip dat u wilt golfen er niet tussen dan heeft het helaas geen nut om ons te bellen.